Zabawy związane ze Świętem Tabliczki Mnożenia- Hasło Dnia, Matematyczne spacery, Marmur

Przykładowy przebieg zabawy:

  • Uczeń Nr 1 pyta: Hasło?

  • Uczeń Nr 2 odpowiada: Pięćdziesiąt sześć to osiem razy siedem (lub 56=7-8, 7-8=56,

  • 8-7=56).

  • Uczeń Nr 2 pyta: Odzew?

  • Uczeń Nr 1 odpowiada: Sześć razy osiem jest czterdzieści osiem (lub 48=6-8, 48=8-6, 8-6=48). Kto popełnił błąd daje fant. Fanty są wykupywane w klasie. Na przykład: trzeba zaśpiewać, zatańczyć.

Matematyczne spacery”

W szkole są wywieszone plakaty z tabliczką mnożenia. Uczniowie dobierają się w pary.

Chodzą po szkole. Uczeń Nr 1 wskazuje plakat, na przykład: 7-?=63.Uczeń Nr 2 odpowiada: 7-9=63.

Przy innym plakacie. Uczeń Nr 2 pokazuje plakat, a Uczeń Nr 1 podaje rozwiązanie.

Po każdej poprawnej odpowiedzi uczniowie przybijają sobie piątkę lub żółwika.

Ten, kto popełni błąd daje fant.

Marmur”

Uczniowie przygotowują własne losy z tabliczką mnożenia. Dwóch uczniów wymienia się losami i podają odpowiedzi. Jeżeli odpowiedzi są poprawne przybijają sobie piątkę lub żółwika.

Jeśli, na przykład Uczeń Nr 1 popełnił błąd, to Uczeń Nr 2 mówi: Marmur! Wówczas Uczeń Nr 1 staje nieruchomo przez 1 minutę. Jeśli poruszy się daje fant.

 

 Życzę udanej zabawy- koordynator konkursu- Ewa Chwiałkowska